Класному керівнику
Система роботи класного керівника у формуванні професійного вибору старшокласників
14 березня 2018 року у Пашківській ЗОШ І-ІІІ ступенів методистом районного методичного кабінету Чубуковою В.М. було проведено семінар - практикум класних керівників з теми: «Система роботи класного керівника у формуванні професійного вибору старшокласників».
У ході семінару було представлено: систему профорієнтаційної роботи навчального закладу (Павленко Л.А., директор школи), профорієнтаційні аспекти виховної роботи школи (Запотічна Т.Г., заступник директора з виховної роботи) та актуальні питання роботи з профорієнтації класних керівників 9-11 класів (Очеретюк І.А. - класний керівник 9 класу, Каштан Н.П.- класний керівник 11 класу).
Також, класні керівники району обговорили питання:
- нормативно-правова база організаційної роботи з учнями;
- форми і методи професійної орієнтації, що активізують діяльність учнів з підготовки до вибору професії;
- взаємозв'язок школи і родини у виборі професії старшокласників;
- поради психолога з управління мотивацією вибору професії.
Учні 9-11 класів показали мотиваційний виховний захід «Профорієнтація молоді як складова свідомого вибору трудового шляху», де у гумористичному жанрі діти представили роботу людей різних професій: пожежника, лікаря, поліцейського, перукаря, учителя.
Учениця 10 класу Павленко Оля (переможниця районного етапу та учасник обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН), надала експертну характеристику різним професіям.
Цікавою для присутніх була гра: «Назви професій». Ведучі пропонували гостям обрати по три літери і об'єднавшись у дві групи записати назви професій, які починаються на обрану букву та дати їм характеристику.
Гості залишали заклад з позитивними враженнями від цікавого методичного заходу та з великим багажем корисних для роботи класного керівника знань.
Орієнтовний перелік документації та циклограма роботи класного керівника
- Класний журнал.
- Особові справи учнів.
- Табелі успішності учнів.
- План виховної роботи.
- Конспекти виховних годин, годин спілкування, диспутів.
- Розробки сценаріїв виховних заходів.
- Тека психолого-педагогічних спостережень.
- Щоденник роботи з «важкими» учнями.
- Протоколи батьківських зборів.
- Матеріали щодо запобігання дитячому травматизму, бесіди з прави дорожнього руху, облік проведення інструктажів з безпеки життєдіяльності.
- Літопис або фотодокументи класних справ.
Циклограма класного керівника
Щоденно:
1. Робота з тими, хто запізнюється, та виявлення причин відсутностіучня.
2. Організація харчування учнів.
3. Організація чергування учнів.
4. Індивідуальна робота з учнями.
5. Контроль за зовнішнім виглядом.
Щотижня:
1. Перевірка щоденників.
2. Проведення заходів за планом.
3. Робота з батьками за планом.
4. Робота з вчителями-предметниками.
5. Зустрічі з психологами або медсестрою, психолого-педагогічні спостереження.
Щомісяця:
1. Відвідування уроків класу.
2. Консультації психологів стосовно важковиховуваних дітей.
3. Збирання коштів на потреби класу.
4. Зустрічі з батьками за планом.
5. Нарада щодо планування роботи.
Один раз на семестр:
1. Оформлення класного журналу.
2. Семінар класних керівників.
3. Аналіз виконання плану, корекція.
4. Проведення батьківських зборів, засідання батьківського комітету.
Один раз на навчальний рік:
1. Оформлення особових справ.
2. Аналіз роботи та складання плану виховної роботи.
. Статистичні дані.
4. Проведення відкритого виховного заходу.